Door het onderwijsaanbod zo te organiseren dat leerlingen plezier beleven aan het leren, verhogen wij hun welbevinden. We ondersteunen de ontwikkeling van een gezonde dosis zelfvertrouwen vertrekkende vanuit een realistisch zelfbeeld en respect voor zichzelf en hun omgeving.
In het leerproces van de leerlingen spelen de leerkrachten van GO! de 3master een centrale rol. De leerkrachten vervullen eerder de rol van “Learning Experience Designer”, dan die van kennisoverdrager, zonder in te boeten op hun taak als eerstelijnsondersteuner en de aanwezige expertise. Zij nemen de verantwoordelijkheid over hun klasgroep, maar koppelen deze verantwoordelijkheid ook terug naar de leerlingen. Op deze manier verhogen zij de emancipatie van de leerlingen in hun eigen leerproces. Door in te zetten op de vorming van eigen sociale netwerken, zowel gericht op leren (bvb. stages, projecten met externe instanties) als op vrijetijdsbesteding (o.a. via initiatieven vanuit het internaat), zorgen we bij GO! de 3master voor een stevig fundament om een maximale deelname aan de sociale context van onze maatschappij te garanderen.
Klik op onderstaande hyperlinks en lees meer:
Time-in: wij zijn gedrag
Relationele en Seksuele Vorming
Bewegingsintegratie (enkel voor basisonderwijs en internaat)
Natuurbeleving op school
Organigram